Wat als je omvalt?
Laten we er geen doekjes om winden.. Dit (horror)scenario kan zomaar ineens de orde van de dag zijn. Je krijgt een ongeluk, je blijkt ernstig ziek te zijn of in het ergste geval: je overlijdt. Je bent niet meer zelf in staat jouw bedrijf te runnen. Wat dan? Weet iemand wie al jouw huidige klanten zijn? Kan er iemand in al jouw systemen? Wie weet er welke facturen er nog open staan? Waarschijnlijk zucht je nu heel diep en denk je 'laten we alsjeblieft hópen dat me dit niet overkomt'. Maar ergens wéét je: dit scenario heb ik niet goed voorbereid. Je beseft ook dat dit alles dan op het bordje van jouw achterblijvers komt...
Tenzij je natuurlijk vooraf alles goed in kaart brengt en nú alvast zaken regelt en voorbereidt. Zodanig dat jouw nabestaanden alle ruimte hebben om te rouwen om jóú, zonder paniek om jouw bedrijf.
Dat is waar de Omvalservice comes in. Jij bepaalt nú, in jouw volle levenskracht, wat er geregeld dient te worden in dit noodscenario. Samen brengen we álles in kaart en ontmantelen we to do´s. Je hebt hierbij geen zorgen dat je niet beschikt over de juiste juridische, notariële, financiële en procesgerelateerde zaken. Dat voorwerk is namelijk allemaal al door ons voor jou gedaan. We doorlopen alles zódanig dat het voor nabestaanden helder is wat er moet gebeuren en waarbij ze geholpen en begeleid kunnen worden door iemand die van wanten weet. Zo is jouw bedrijf geen extra last op hun schouders en kun jij met een gerust hart 'omvallen'.
“Wat nu als….?”
- Jij denkt ook wel eens angstig “Wat als ik morgen omval, hoe moet dat dan met mijn bedrijf?”
- Je hebt geen idee wat je nu allemaal al geregeld zou moeten hebben voor het moment dat jij ineens wegvalt uit je bedrijf. En wat er dus op jouw achterblijvers afkomt.
- Er is niemand die jouw bedrijf, jouw klanten en jouw processen op kan vangen, voort kan zetten én afbouwen wanneer jij wegvalt.
- Je schuift het ordenen en opschrijven van álles wat met jouw bedrijf te maken heeft voor je uit. En dat voelt ergens helemaal niet fijn. “Als ik er niet aan denk, dan is het er ook niet”, is nu jouw tactiek.
Je wil juist ....
- Jij wil jouw achterblijvers, in een toch al moeilijke tijd, niet opzadelen met al het uitzoekwerk voor jouw bedrijf.
- Je wil dat er voor jouw achterblijvers een kant-en-klaar volledige stappenplan klaarligt, toegespitst op jouw bedrijf.
- Je wil niet zelf nu tijd en energie investeren in het bij elkaar zoeken van de juiste juridische, notariële, financiële en procesgerelateerde informatie. Je wil dat iemand dat al volledig voor je heeft voorbereid.
- Je wil nu eens en voor altijd ook dit stukje voor je bedrijf ‘aftikken’, zodat het niet steeds in je achterhoofd blijft rondzingen.
- Je wil zelf de keuze kunnen maken of je dit grotendeels zelf kan voorbereiden of dat je begeleid wil worden in dit proces.
De Omvalservice bestaat uit:
1. Een helder plan. Mocht jij onverhoopt omvallen, dan is volledig duidelijk wat er voor jouw bedrijf moet gebeuren.
2. Een compleet programma waarin we samen aan de slag gaan. Een duidelijk stappenplan, een werkplanning, online co-workings voor accountability en support waarin je eraan kunt werken (én ons vragen stellen!) en een uitgebreid (digitaal) werkboek met álles wat jij vanuit je bedrijf kunt vastleggen, zodat je weet waar jouw achterblijvers tegenaan gaan lopen. Inclusief uitleg en advies. We nemen je stap voor stap mee door het proces.
3. Extra optie: concrete begeleiding bij het ontmantelen van jouw bedrijf. Jouw achterblijvers worden stapsgewijs geadviseerd wat te doen naar aanleiding van het heldere plan wat wij samen vooraf gemaakt hebben. Denk hierbij aan het informeren van klanten tot het afwikkelen van financiën: alle onderdelen komen aan bod.
Een grote zorg minder voor jou
De inhoudelijke afstemming met een financieel adviseur, een accountant, een notaris, een jurist, een IT-expert en een klantcommunicatie-expert is al gedaan: ál hun kennis en adviezen zijn verzameld en gebundeld. Je hoeft dus niet zelf op zoek naar de juiste personen of expertises. Wat een tijd zal je dat schelen!
Nóg een zorg minder voor jouw achterblijvers
Dankzij het voorwerk dat jij (eventueel samen met ons!) hebt gedaan, hebben jouw achterblijvers voldoende informatie én toegang om aan de slag te kunnen.
De Omvalservice is er op het moment dat jij wegvalt en jouw achterblijvers ‘ineens’ een zorg erbij krijgen: jouw bedrijf.
Wie ben ik?
Zzp'er, net als jij. Ondersteuner. Familiemens. Ik ben het allemaal. Ik ben me enorm bewust van mijn eigen kwetsbaarheid en die van andere ondernemers die hun bedrijf grotendeels alleen runnen. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mij iets overkwam, en mijn achterblijvers ineens 'opgescheept' zouden worden met alles in en rond mijn bedrijf. Jij denkt er waarschijnlijk ook zo over. Zodra ik rondvraag in mijn omgeving of íemand hier iets voor geregeld heeft, blijft het antwoord meestal uit.
Met de Omvalservice komt voor mij alles bij elkaar: mijn liefde voor structureren, mijn wens om andere ondernemers te ontzorgen en mijn motto dat álles goedkomt. Ik help jou op weg naar een gerust en voorbereid gevoel. Meld je je aan bij de Omvalservice, dan staan mijn team en ik voor je klaar. Of zoals ik altijd zeg: "geen zorgen, samen cheffen we het."
Myrthe
Wat zeggen anderen over mij?
Celine Charlotte van 't Wout
C.Academy
Als je iemand nodig hebt die aan alle details denkt, dan is dat Myrthe. Elk regeltje, elke toepassing denkt ze aan. Ze werkt ontzettend precies en nauwkeurig, dus ideaal om mee te sparren.
Revlie Schuit
Artifex Service BV
Zo doortastend als Myrthe haar opdrachtgevers ondersteunt, zo compleet en uitgebreid is de Omvalservice: aan alles is gedacht, zodat ik dat niet zelf hoef te doen. Ik zou niet weten waar te beginnen. Daarom is het zo fijn dat Myrthe alle experts al bij elkaar zocht en mij alles aanreikte wat ik nodig had.
Meer reviews over mij en mijn manier van werken, lees je hier.
-
Werk je ook op locatie?In principe niet. Het fijne van een virtual assistant hebben is ook juist dat je diegene geen werkplek hoeft te bieden. Ik ben gewoon bereikbaar via telefoon, zoom en app, maar ik werk vanuit mijn eigen locatie aan de keukentafel thuis. Soms kan het zijn dat mijn aanwezigheid op locatie dringend nodig is, bijvoorbeeld bij dagcoördinatie van een event, dan kom ik uiteraard gewoon jouw kant op.
-
Werk je het liefst alleen of in duo?Dat ligt aan de opdracht en de wensen van de opdrachtgever. Soms doe ik het alleen, soms met een teamlid van Komt Goed Support en soms met een duo-partner die gekozen is door de opdrachtgever.
-
Wat zijn de voordelen als een VA werkt met een duo-partner?Het voordeel voor de opdrachtgever is dat je altijd ondersteuning tot je beschikking hebt: je twee (of drie) VA's stemmen met elkaar af wie op welk moment aanspreekpunt en eindverantwoordelijke is. Je hebt als opdrachtgever er geen 'last' van als één van hen op vakantie is of een vrije dag nodig heeft. Daarnaast is het zo dat het geen extra kosten met zich meebrengt: of je betaalt één VA voor de volledige klus, of je betaalt twee VA's elk de helft.
-
Met welke systemen werk je?In basis werk ik het liefste met: Leerplatforms: Kajabi, Huddle Gsuite/Workspace: GMail, Google Drive, Google Hangout, Google Calendar Microsoft: Word, Excel, Outlook, Powerpoint Financieel: Moneybird, Wefact, Plug&Pay, Mollie Websites: Wordpress, Wix, Typeform, Phoenix Verder: Zoom, Teams, Dropbox, Onedrive, Mailchimp, Later, Zapier, ActiveCampaign, Mailblue, Asana, Trello, Notion. Tenslotte hebben mijn teamleden verschillende expertises en ervaring met allerlei programma's én leer ik zelf ook snel. Er is waarschijnlijk geen programma dat we niet binnen no-time beheersen.
-
Doe je al het werk zelf?Meestal wel, soms niet. Ik beschik over een team aan VA's met allerlei expertises die zo nu en dan mij ondersteunen. Maar: ik overleg áltijd met mijn opdrachtgevers over wie bepaalde taken uitvoert en zal ook altijd je goedkeuring ervoor vragen als ik voorstel dat één van mijn eigen teamleden een klus voor je oppakt. Ik ben uiteraard altijd de eindverantwoordelijke en sta 100% in voor het resultaat.
-
Ik weet nog niet goed waarvoor ik een assistent kan inzetten?Geen probleem! Dan denken we er samen over na! Voor jou is het vooral belangrijk dat je een lijstje maakt met taken die je zelf liever niet meer zou doen én een lijstje met activiteiten die op je 'wishlist' staan voor je bedrijf, maar waar je nooit aan toe lijkt te komen. Nemen we dat als uitgangspunt voor ons gesprek en gaan we het samen vormgeven.
-
Zit ik vast aan een lange overeenkomst?Nee joh ben je gek, ik weet toch hoe het werkt? Ondernemen is meebewegen en fluctuerende vraag hoort daarbij. Je zit bij mij niet vast aan lange contracten over overeenkomsten. Wil je stoppen met de samenwerking, dan meld het gewoon en spreken we samen af wat de laatste dag zal zijn dat je uren afneemt. En mocht je me na een tijdje weer nodig hebben: dan laat het gerust weten.
-
Er zijn goedkopere VA's, waarom moet ik juist jou hebben?"Klopt. Er is een hele range van tarieven waarbinnen je een assistent kunt vinden. Daarnaast is het ook zo dat elke VA zijn of haar eigen niche en expertise heeft. Ik heb een achtergrond als communicatiedeskundige én projectleider en twintig jaar ervaring. Ik denk dat ik voldoende kennis en kunde in huis heb om mijn ondersteunende werkzaamheden voor jou geweldig goed uit te voeren. Bij het onderdeel 'Referenties' op mijn site lees je een aantal ervaringen van mijn opdrachtgevers.